niedziela, 31 lipca 2011

TU I TAM - fotonotka

Dziś obrazkowo, bo jest tak gorąco (wciąż), że mózg mi się lasuje i nie pracuje poprawnie. Ba, mam świadomość jaka jest pogoda w Polsce i chętnie bym oddała Wam parę stopni za jeden dzień deszczu :)

Zanim jednak udam się pod zasłużony prysznic (oczywiście jestem w pracy mimo niedzieli, dobrodziejstwa sezonowej turystyki :) ale mam nadzieję wyrwać się na przerwę) postanowiłam, że dodam kilka zdjęć z ostatnich kilku tygodni. Zdarzyło mi się bowiem kilka razy popilotować kameralne wycieczki, na których mogłam popstrykać nieco. Nie było to pstrykanie komfortowe; dopiero po czasie przekonałam się bowiem, że aparat fotograficzny typu lustrzanka jest niemal tak osobisty jak szczoteczka do zębów (nawet bardziej niż bielizna!) i że po prostu nie powinno się go pożyczać. Mieszkając jednak w Turcji jestem wciąż poddana stereotypowi pod tytułem "zimni, egoistyczni Europejczycy", który co więcej, nie mija się bardzo z prawdą.
Postanowiłam więc zapomnieć o moim egoizmie dla dobra ludzkości i pożyczyłam z dobrymi intencjami aparat, który wrócił do mnie uszkodzony... a dokładniej obiektyw. Obiektyw leży sobie teraz w serwisie w Polsce i czeka od miesiąca na naprawę a ja pstrykam zdjęcia starym standardowym obiektywem, który dawno przestał mi wystarczać. Po tym wydarzeniu z radością wróciłam do kultywowania mojego zimnego europejskiego egoizmu :)

Ale dość gadania, pora na obrazki. Miejsc nowych tu nie zobaczycie, sporo już było na tym blogu, ale może wydadzą się wam interesujące w nowych ujęciach A.D. 2011...


IMG_7504

Anamur. My przyjechaliśmy tu busem, ale jak widać istnieją bardziej oryginalne sposoby :)

IMG_7524

Anamur. Zdjęcie pod tytułem: "Moje marzenie o dniu wolnym"

IMG_7551

Anamur. Kaktusowy gąszcz.

IMG_7554

Anamur. Drzewo zagadkowca.

IMG_7566

Anamur. Tradycyjne słodkie słodkowodne żółwiki w fosie Mamure Kalesi.

IMG_7578

Anamur. Mamure Kalesi.

IMG_7614

Anamur. Odmiana melona. Mała, słodka i pyszna.

IMG_7612

Anamur. Słynne w całej Turcji anamurskie banany.

IMG_7647

Kanion Sapadere. Zdjęcie pod wodospadem :)

IMG_7657

Kanion Sapadere. Przyjemny chłód.

IMG_7681

Jaskinia Dim - zachwycająca 300-metrowa jaskinia

IMG_8267

Teatr Aspendos - dotarłam na górę po raz pierwszy.

IMG_8307

Wodospad Manavgat, czyli jak z rzecznego stopnia o wysokości 1,5 metra zrobić atrakcję turystyczną regionu.

IMG_8310

Kaczki nad stawkiem życzeń (pilnują wrzucanych monet).

IMG_8325

Słynne lody maraş z koziego mleka. Zwróćcie uwagę na pisownię słowa "show" :)

IMG_8328

Bazar przy wodospadzie Manavgat. Pełnia szczęścia.

IMG_8332

Jak skomentował mój śmiech dumny i patriotyczny turecki kierowca: W naszym kraju wszystkiego jest obfitość!

IMG_8349

Podrabiane antyczne monety sprzedawane w oryginalnym antycznym Side.

IMG_8355
IMG_8356

Pozostałości Świątyni Apollina w Side.

IMG_8369

Sympatyczny zaułek Side.

IMG_8373

Meczet w Manavgat. Fontanna ablucyjna.

IMG_8374

Meczet w Manavgat. Wnętrze.


Miłej niedzieli! Idę pod prysznic i na lody. A jutro... początek ramazanu - świętego miesiąca postu!

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Fajne zdjęcia. Zwłaszcza to z oczami proroka (choć samych oczu nie lubię) i lampami. A meczet w Manavgat zachwycający, jak mniemam. (enka)

Ingalill pisze...

Meczet podobny kolorystycznie do błękitnego meczetu w Stambule. Zdjęcia fajne, a co do pożyczania, ja nigdy nie pożyczam nic ani tu ani w Polsce, właśnie nauczyły mnie podobne wypadki jak ten Twój z aparatem. I tak cud, że pożyczyłaś, ja bym w życiu nawet komuś z rodziny nie pożyczyła takiego delikatnego sprzętu a co dopiero komuś obcemu??

Mo pisze...

witam mas bardzo ciekawego bloga bede tu zagladać, ja niedlugo przeprowadzam sie do turcji zapraszam w odwiedziny http://polkaiturek.blogspot.com/

truSKawa pisze...

Piękne piękne piękne zdjęcia! :)
I świetnie opisane podróże..

Zapraszam do mnie na podróże nieco inne:
www.podrozepomojemu.blogspot.com

pozdrawiam!

Caerme pisze...

Ohhhh aż mi serce mocniej zabiło patrząc na te zdjęcia i te tak dobrze znane zakątki, a lody z koziego mleka + show nie do zapomnienia. Kurde, muszę wrócić do Turcji, bez dwóch zdań. Pozdrawiam ;)

fotoala pisze...

Piekny ten meczet, przypomina Niebieski ze Stambulu. Pozdrawiam!